WSJ: Wearables mogą zająć miejsce iPhone’a jako najważniejsze źródło przychodu Apple

, WSJ: Wearables mogą zająć miejsce iPhone’a jako najważniejsze źródło przychodu Apple

iPhone definitywnie jest najważniejszym urządzeniem Apple. Trzeba o nim myśleć jak o centrum, od którego wypychane są wszystkie inne produkty i usługi Apple. I mimo że ciężko to sobie wyobrazić, nadejdzie czas kiedy to coś nowego stanie się najważniejszym produktem Apple. Wczorajszy raport opublikowany przez Wall Street Journal sugeruje że to wearables przejmą pałeczkę jako najważniejsze źródło przychodu Apple.

Apple Watch reprezentował 17% rynku wearables w ostatnim kwartale według ostatniego raportu IDC. Przez ostatnie cztery kwartały, Apple Watch i bezprzewodowe Apple Air Pods wygenerowały 10 bln $ przychodu – lewie okruszek w porównaniu z przychodami z iPhone’ów. Analityk z firmy Loup Ventures, Gene Munster, przewiduje że Apple sprzeda 10 mln okularów AR w ciągu pierwszych 12 miesięcy (również przewiduje że produkt wyjdzie na rynek w 2021). Spodziewa się też że Apple będzie je sprzedawało za 1,300$, czego rezultatem byłby wpływ 13 bln $ w ciągu pierwszego roku od premiery.

WSJ widzi analogie między Apple Watchem i ich urządzeniem AR. Gazeta twierdzi że przez pierwsze kilka lat, urządzenie popularnie nazywane “Apple Glasses” będzie miało ograniczone funkcjonalności, i będzie połączone (ale nie fizycznie) z iPhonem. Ostatecznie, miałoby się stać całkowicie osobnym urządzeniem, tak jak 3 seria Apple Watch z dostępem do sieci telefonicznej.

Warto zauważyć że WSJ stwierdził, że mimo że wearables mogłyby się stać najważniejszym źródłem przychodu Apple – ale nie największym. Sektor wearables może nie wyprzedzić sprzedaży iPhone’ów, ale mógłby spowodować że więcej klientów Apple wykupi ich usługi subskrypcyjne takie jak Apple Music czy Apple Video (kiedy już będzie dostępna). Jest to istotne dla Apple, który próbuje sięgnąć swojego celu 50 bln $ przychodu z usług do 2021. W zeszłym roku, przychody Apple z usług wyniosły 30 bln $.

“Sprzedaż wearables od Apple może nigdy nie przyćmić sprzedaży iPhone’a, ale wearables wciąż mogłyby być główną mocą napędową całościowego biznesu Apple. Kluczem jest ta część przychodu firmy której źródłem są usługi – która wzrasta nawet szybciej niż sprzedaż wearables” – WSJ

Jeśli WSJ ma rację, to wearables mogłyby być nowym centrum Apple’a, a iPhone – zredukowany do roli tylko kolejnego produktu.

Źródło: www.phonearena.com