Moto Z2 Force
Przed jej dzisiejszą premierą, wielu spekulowało że Moto Z3 będzie flagowcem premium, konkurującym z serią Galaxy S9 Samsunga czy nawet nowej generacji smartfonów Apple. Okazało się inaczej – i zapytana na Twitterze o możliwą premierę mocniejszej Moto Z3 Force, Motorola potwierdziła że w 2018 na rynku nie pojawi się kolejne urządzenie Moto Z.
W tym momencie nie jest jasne czy Motorola zdecydowała się całkowicie ominąć segment premium w tym roku, ale może to mieć związek z trudną konkurencją z którą zmagała się ostatnio. Mimo że firma ciągle radziła sobie dobrze w środkowym segmencie, premiera zeszłorocznego Moto Z2 Force była dość dużą porażką – wspierana kampanią marketingową wartą podobno 200 mln $, nie sprzedało się nawet 150,000 egzemplarzy przez trzy pierwsze miesiące, generując wysoką stratę dla Motoroli.
Mimo że teoretycznie Moto Z3 nie ma zbyt dużej racji bytu, może okazać się tą premierą, której Motorola potrzebuje. Koniec końców, nie tylko relatywnie niska cena – 480$ – i przyszłe funkcjonalności 5G przyciągają wielu klientów, ale też fakt że telefon jest dostępny jedynie przez Verizon powinien wygenerować większą sprzedaż na dłuższą metę. Spodziewamy się agresywnej kampanii reklamowej operatora, która wypchnie ten telefon wraz z siecią 5G.
Ogólnie rzecz biorąc, niektórzy konsumenci mogą być rozczarowani faktem, że Motorola ominęła segment flagowy w tym roku. Z finansowego punktu widzenia jednak premiera Moto Z3 ma sens i może ostatecznie zwiększyć udział Motoroli w rynku.
źródło: www.phonearena.com