Samsung odzyskuje prowadzenie na drugim największym rynku smartfonów na świecie

Samsung odzyskuje prowadzenie na drugim największym rynku smartfonów na świecie

Mimo że Samsung już kilka lat utrzymywał swoją komfortową, dominującą pozycję na światowym rynku smartfonów, mimo problemów z wycofaniem flagowego produktu i niesamowitego wzrostu chińskich marek jak Huawei, Xiaomi, OPPO czy Vivo, dość istotna zmiana status quo miała niedawno miejsce w Indiach.

Drugie najbardziej zaludnione państwo świata jest również drugim rynkiem smartfonów – zaraz za Chinami, lecz przed Stanami Zjednoczonymi – więc naturalnie, gdy w ostatnim kwartale ostatniego roku Xiaomi przegoniło Samsunga, nie przeszło to bez echa w południowokoreańskim koncernie.

Samsung rozpoczął działania krótko po tym, jak w okresie styczeń – marzec 2018 również znalazł się na drugim miejscu. Wypuścił on na rynek budżetowy Galaxy J6 i J8 z ekranami Infinity. Pierwszy z tych modeli był trzecim najlepiej się sprzedającym smartfonem w Indii w drugim kwartale, i był kluczowy dla powrotu firmy na pozycję lidera.

Najnowsze dane CRMM pokazują że Xiaomi, z 28% rynku, jest bardzo blisko pozycji Samsunga – który między kwietniem a czerwcem cieszył się 29% udziałem. Vivo osiągnęło pułap 12%, a Oppo 10%.

Samsung odzyskuje prowadzenie na drugim największym rynku smartfonów na świecie

Specyfika pięciu najlepiej sprzedających się smartfonów w kraju jest różna od rynków zachodnich – niskobudżetowe Xiaomi Redmi 5A i Redmi Note 5 Pro wyprzedziły Samsung Galaxy J6, jak również Redmi Note 5 i Vivo Y71, zajmujące czwarte i piąte miejsce.

Zaskakująco, to OnePlus6 był najpopularniejszym smartfonem “premium” w Indiach w drugim kwartale roku, mimo premiery pod koniec maja. Najwyraźniej nieco ponad miesiąc wystarczyło aby OP6 sprzedał się lepiej niż “weterani rynku” tacy jak iPhone X, 8 czy 8 Plus od Apple czy Samsung Galaxy S9 i S9+. Oczywiście, Apple nadal boryka się z problemami w regionie w którym stosunek ceny do jakości jest najważniejszym kryterium dla większości konsumentów – co potwierdza fakt, że iPhone zdobył mikroskopijne 1% rynku w ostatnim okresie.

źródło: www.phonearena.com